لوگو موشن مجموعه ای تصاویر متحرکی است که لوگوی شما را به شکل متفاوتی به مخاطب معرفی می کند. این تمایز و متفاوت بودن لوگوی شما را در ذهن مخاطب ماندگار می کند. طراحی لوگو و تبلیغات حرفه ای تا حد زیادی در این روند مؤثر است اما شباهت بین لوگو یا نشان تجاری نمی تواند به خوبی در ایجاد تمایز موفقیت آمیز باشد. بهترین روش برای ایجاد تمایز بین لوگوی یک برند با رقبا استفاده از تکنیک های پویانمایی برای بیان داستان لوگو و جلب توجه مخاطب است.

نداشتن یک لوگوموشن حرفه ای فرصت پیشی گرفتن از رقبایتان را از خود شما می گیرد به همین دلیل باید زمان و هزینه ی کافی برای طراحی و ساخت یک موشن لوگو حرفه ای صرف کنید و پروژه ی طراحی این محتوای ویدئویی ارزشمند را به دست افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه ی کافی دارند بسپارید. پیشنهاد می کنم با من همراه باشید تا در مورد انواع لوگوموشن، اهداف طراحی آن و مزیت های استفاده از این تکنیک بیشتر صحبت کنیم.

مزایای استفاده از لوگو موشن در تبلیغات

 

لوگو اینترو یا لوگو موشن چیست؟

متحرک سازی لوگو با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی لوگوموشن یا لوگو اینترو نامیده می شود. این تکنیک یکی از نوین ترین روش ها برای ایجاد جذابیت بصری و جذب مخاطب است. استفاده از این تکنیک گرافیکی جذاب در ابتدای محتوای ویدئویی نقش مهمی در جلب توجه و ماندگار شدن لوگوی شما در ذهن مخاطب دارد. نشان تجاری بسیاری از برندها شباهت زیادی به یک دیگر دارد و تنها راه حل ممکن برای ایجاد تمایز بین لوگوها استفاده از لوگو اینترویِ اختصاصی است.

همان طور که می دانید تمامی لوگوها دارای معنا و مفهوم خاصی هستند. با استفاده از یک لوگوموشن حرفه ای و خلاقانه می توانید معنا و مفهوم یا داستان لوگوی خود را بیان کنید. حتی می توانید در موشن لوگو راه های ارتباطی مخاطب با خودتان را قرار دهید و بازخورد بهتری در تبلیغات ویدئویی خود داشته باشید.

با لوگو موشن می توانید یک ذهنیت مطلوبی در ذهن مخاطب خود ایجاد کنید و برندتان را به شکل حرفه ای تری به مخاطب معرفی کنید. استفاده از یک لوگو موشن حرفه ای در ابتدا یا انتهای تبلیغات بهترین روش برای معرفی لوگو است.

لوگو موشن یا لوگو اینترو چیست؟

اهداف ساخت موشن لوگو

اولین و مهم ترین هدف طراحی موشن لوگو این است که شکل لوگو و نام برند شما به صورت یک محتوای ویدئویی به مخاطب ارائه شود چراکه محتواهای ویدئویی برای مخاطب جذابیت بیشتری دارند. از طرفی همراه شدن موزیک و ایجاد پویایی در نماد تجاری شما نسبت به یک لوگوی استاتیک جذابیت بیشتری دارد. طراحی لوگوموشن حرفه ای و منحصر به فرد شما را به عنوان یک برند معتبر به مخاطبتان معرفی می کند و این اعتبار در نهایت باعث ایجاد اعتماد در مخاطب می شود و به فروش و درآمد بیشتری ختم می شود.

تأثیر طراحی لوگوموشن بر تبلیغات و برندسازی حرفه ای بر هیچ کس پوشیده نیست به همین علت توصیه می شود پروژه های طراحی لوگو موشن خود را به افرادی که در این حوزه تخصص و تجربه دارند بسپارید تا به بهترین نتایج دست پیدا کنید.

یکی دیگر از اهداف طراحی لوگو موشن این است که معنا و مفهوم لوگو را به شکلی جذاب و پویا برای مخاطب به تصویر بکشید. در لوگوموشن می توانید سناریوی کوچک و مفهومی در مورد لوگوی خود به مخاطب ارائه کنید.

اهداف ساخت لوگو موشن

انواع لوگو موشن یا لوگو اینترو

لوگو موشن ها را می توان به اشکال مختلفی ساخت که در ادامه در مورد هر کدام به صورت مختصر توضیحاتی را ارائه خواهم داد. انواع لوگو موشن عبارت اند از:

لوگوموشن آماده

لوگوموشن های آماده لوگو موشن هایی هستند که می توانید لوگوی خود را در آن ها جایگزین کنید و تغییراتی را طبق سلیقه ی خود در آن ها ایجاد کنید. این کار باعث می شود با صرف هزینه ی کم لوگوموشنی اختصاصی داشته باشید و در تبلیغات ویدئویی خود از آن ها استفاده کنید.

لوگوموشن فلت

برای ساخت این نوع از موشن لوگو از فضایی دو بعدی استفاده می شود.

لوگوموشن سه بعدی

طراحی و ساخت این نوع از لوگوموشن در فضایی سه بعدی انجام می شود. در واقع در این نوع از لوگوموشن حرکت دوربین نمایش لوگو را به شکل حرفه ای تری امکان پذیر می کند. لوگوموشن ها سه بعدی در مقابل لوگوموشن های فلت جذابیت و تأثیر گذاری بیشتری دارند.

انواع لوگو موشن

مزایای طراحی لوگو موشن

لوگوموشن تأثیر مثبتی بر روند رشد برند و افزایش فروش شما خواهد داشت و جذابیت تبلیغات ویدئویی شما را چند برابر می کند. مهم ترین مزیت های طراحی لوگوموشن عبارت اند از:

  • با طراحی لوگوموشن می توانید پرستیژ کار خود را بالا ببرید.
  • حس خوشایندی در مخاطب ایجاد کنید.
  • در مقابل هزینه ی کمی که پرداخت می کنید بازخورد خوبی بگیرید.
  • تصویر متمایزی از لوگوی خود را به مخاطب ارائه دهید.
  • با ایجاد جذابیت های بصری و افکت ها در لوگوموشن می توانید لوگوی خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید.
  • با قرار دادن لوگوموشن در ابتدای تیزر تأثیر تبلیغات را بیشتر کنید.
  • از لوگوموشن می توانید به عنوان یک تبلیغ ویدئویی کوتاه استفاده کنید.

مزایای ساخت لوگو موشن

ساخت لوگوموشن آنلاین

بسیاری از وب سایت ها از جمله وب سایت آسان کلیپ محل مناسبی برای آماده کردن یک لوگو موشن اختصاصی و مطابق با سلیقه ی شما هستند. قبل از این که از امکانات این سایت ها استفاده کنید باید هدف خود از تهیه ی لوگوموشن را ارزیابی کنید. طراحی لوگوموشن در تبلیغات و برندینگ حرف اول را می زند و به همین علت باید خلاقیت بالایی برای این کار به خرج دهید. به یاد داشته باشید لوگو موشن های پیچیده ذهن مخاطب را درگیر خواهند کرد و تأثیر چندانی بر ذهن نخواهند داشت. تا حد امکان از لوگوموشن های جذاب و ساده استفاده کنید تا مخاطب شما در درک مفاهیم به مشکل بر نخورد.

از آنجایی که لوگو قلب برند شماست باید برای طراحی یک موشن لوگوی حرفه ای زمان و هزینه ی کافی صرف کنید تا به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید.